τα νέα μας

28 September 2018
Porsche News: Παγκόσμια πρεμιέρα: Αποκλειστική νέα έκδοση της Porsche 935

Στουτγάρδη. Με την ευκαιρία της ιστορικής εκδήλωσης “Rennsport Reunion” που πραγματοποιήθηκε στα πλαίσια του αγώνα Laguna Seca στην Καλιφόρνια, η Porsche αποκάλυψε τη νέα 935. Το αγωνιστικό αυτό μοντέλο των 700 ίππων, με αμάξωμα που παραπέμπει στη θρυλική Porsche 935/78, θα παραχθεί σε περιορισμένο αριθμό 77 μονάδων. “Αυτό το εντυπωσιακό αυτοκίνητο είναι ένα δώρο γενεθλίων από την Porsche Motorsport σε όλους τους λάτρεις της μάρκας ανά τον κόσμο”, δήλωσε ο Dr. Frank-Steffen Walliser, Αντιπρόεδρος Αγώνων Αυτοκινήτου και Αυτοκινήτων GT. “Δεδομένου ότι το αυτοκίνητο δεν έχει λάβει έγκριση τύπου, οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές δεν ήταν υποχρεωμένοι να ακολουθήσουν τους συνήθεις κανόνες, και έτσι προχώρησαν στην εξέλιξή του με απόλυτη ελευθερία.”

Η τεχνολογία του αγωνιστικού αυτοκινήτου αυτού, το οποίο προορίζεται για εκδηλώσεις clubsport και ιδιωτικά σεμινάρια οδήγησης σε αγωνιστική πίστα, βασίζεται στην 911 GT2 RS, το sport αυτοκίνητο υψηλών επιδόσεων της Porsche. Όπως και στον ιστορικό προκάτοχό του, το μεγαλύτερο μέρος του αμαξώματος έχει αντικατασταθεί ή συμπληρωθεί με τμήματα από ανθρακονήματα (CFRP).  Χάρη στο αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο και μακρύτερο πίσω της μέρος, η 935 έχει μήκος 4,87 μέτρα. Το δε πλάτος της είναι 2,03 μέτρα.

Η εντυπωσιακή αεροδυναμική είναι εντελώς νέα και αποτελεί φόρο τιμής στην αγωνιστική Porsche 935/78 Le Mans, την οποία οι λάτρεις της μάρκας αποκαλούσαν “Moby Dick”, λόγω του μακρύτερου σχήματός της, των τεράστιων φτερών της και του λευκού της βασικού χρώματος. Οι διακριτοί αεραγωγοί των θόλων των τροχών στα μπροστινά φτερά, οι οποίοι υπάρχουν και στο μοντέλο παραγωγής 911 GT3 R, αυξάνουν την αρνητική άντωση στον μπροστινό άξονα. Με πλάτος 1.909 χιλιοστά και βάθος 400 χιλιοστά, η πίσω αεροτομή προσφέρει αεροδυναμική ισορροπία.

Πολλές λεπτομέρειες του εξωτερικού παραπέμπουν στα οχήματα που έχουν διακριθεί για τις νίκες τους στην αγωνιστική ιστορία της εταιρείας: Οι αεροδυναμικές ζάντες θυμίζουν αυτές της 935/78, ενώ τα πίσω φώτα LED στα άκρα της πίσω αεροτομής είναι αυτά που χρησιμοποιούνται στο υβριδικό αγωνιστικό μοντέλο 919 LMP1. Οι εξωτερικοί καθρέπτες προέρχονται από τη σημερινή 911 RSR που έχει κερδίσει το Le Mans, ενώ οι εμφανείς απολήξεις της εξάτμισης από τιτάνιο έχουν κατασκευαστεί με βάση αυτές της Porsche 908 του 1968.

Οι παραπομπές αυτές συνεχίζονται και μέσα στο cockpit. Ο μοχλός ταχυτήτων έχει σχεδίαση ξύλου laminate και παραπέμπει σε αγωνιστικά μοντέλα όπως η 917, η 909 Bergspyder και η super sport Carrera GT. Το τιμόνι από ανθρακονήματα και η έγχρωμη οθόνη πίσω του είναι δανεισμένα από την 911 GT3 R του 2019. Ένας τεράστιος κλωβός ασφαλείας με αγωνιστικό κάθισμα bucket και η ζώνη ασφαλείας έξι σημείων εξασφαλίζουν μέγιστη ασφάλεια. Προαιρετικά διατίθεται και κάθισμα συνοδηγού. Το σύστημα κλιματισμού εξασφαλίζει βέλτιστη ψύξη στο εσωτερικό.

Η νέα 936 διαθέτει έναν τελευταίας τεχνολογίας εξακύλινδρο κινητήρα 3,8 λίτρων twin-turbo, ο οποίος ουσιαστικά είναι ίδιος με το μηχανικό σύνολο υψηλών επιδόσεων που τοποθετείται στην 911 GT2 RS, η οποία διαθέτει έγκριση για χρήση σε δρόμο. Η ισχύς μεταδίδεται πίσω στον κινητήρα μέσω ενός κιβωτίου ταχυτήτων Porsche Doppelkupplung (PDK) επτά σχέσεων, το οποίο διαθέτει ανθεκτική ανάρτηση και είναι τοποθετημένο στον πλάτους 310 χιλιοστών πίσω άξονα. Όπως και στα μοντέλα δρόμου GT της 911, ο οδηγός αλλάζει ταχύτητες από τους βολικούς μοχλούς που βρίσκονται στο τιμόνι.  Όπως συμβαίνει σε κάθε 911, η κατανομή του βάρους εξασφαλίζει άριστη πρόσφυση και απόδοση των φρένων. Οι εξαπίστονες αλουμινένιες αγωνιστικές μονομπλόκ δαγκάνες στον μπροστινό άξονα, σε συνδυασμό με τους εσωτερικά αεριζόμενους και αυλακωτούς χαλύβδινους δίσκους φρένων διαμέτρου 390 χιλιοστών, προσφέρουν άριστες τιμές επιβράδυνσης στον μπροστινό άξονα. Στον πίσω άξονα υπάρχουν τετραπίστονες δαγκάνες και δίσκοι 355 χιλιοστών.

Όπως και η 911 GT2 RS που διαθέτει έγκριση για χρήση σε δρόμο, η 935 των 1.380 κιλών διαθέτει το σύστημα Διαχείρισης Ευστάθειας PSM, με λειτουργία ελέγχου πρόσφυσης και σύστημα αντιμπλοκαρίσματος τροχών (ABS). Με έναν διακόπτη που ονομάζεται διακόπτης χαρτογράφησης, αυτά τα συστήματα υποβοήθησης μπορούν να προσαρμοστούν ανεξάρτητα ή να απενεργοποιηθούν πλήρως, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης.

Οι παραδόσεις των οχημάτων στους πελάτες θα πραγματοποιηθούν τον Ιούνιο του 2019, σε ειδικές εκδηλώσεις.